Cuma, Şubat 29, 2008

onbin






eğer hergün bir baloncuk olsaydı.
bugün tam onbin baloncuk yuttum derdim.

bugün tam 10bin gündür dünyadayım. 11bin gün önce nerdeydin deseniz hiç bi fikrim yok.
geriye dönük hatırlamaya çalışsam kaç farklı gün hatırlarım bilemiyorum hayatım birçok insanın olduğu gibi replika günlerle dolu.

simdi normal insan beyni şöyle çalışıyor; benzer günler aynı dosyanın içine giriyor ve hooop bir güzel zipleniyor, sonra ilgili çekmeceye yerleşiyor. mesela sıradan bir iş ya da okul günü, çok farklı bişey olmadıysa bunlar tek bir gün gibi hatırlanıyor.
böylece hafızada az yer kaplıyor, farklı günler için yer açılmış oluyor. standart günlerin farklı birşeyler olan kısımları da ayrı bir dosyaya kopyalanıyor ki arada kaynamasın, mesela değişik birşeyler yaşadığınız günün sabahı nasıl uyandığımızı hatırlamıyoruz ama o gün otobüse binip uyuya kalıp alakasız bir yerde uyandığımızı hatırlıyoruz. işte bizi biz yapan şeyler bugüne kadar yaşadığımız böyle değişik hatıralar bence.
sonra hatırlama mevzusu.. geçmişe dönmek istediğimiz zaman hatıralar fihristine bakıp aradığımız hangi çekmecedeyse ona göre açıp hatırlıyoruz. bazen çekmecede başka birşeyle karşılaştığımız oluyor, birşeyi hatırlamaya çalışırken aklımıza başka birşey gelme hali bu olsa gerek.
herşeyi hatırlayan unutmayan insanların fihrisiti düzenli, el yazıları da güzel.
unutkan insanların fihristleri de üstüne su dökülmüş, mürekkepi çıkmış, sayfalarının kenarları kıvrılmış, bazı sayfalar eksik, el yazısından bahsetmiyorum bile..
benim fihristin işleyişini çözebilmiş değilim. bazen durup dururken aklıma cok alakasız birşeyler geliyor; gereksiz, arada kalmış, son on senedir hiç hatırlanmayıp nedense bugün arkeoloji kazısından fırlamış gibi bir anda akla gelen acaip detaylar..peki hiç unutulmayacak olaylar ve insanlara dair hiç bir iz kalmamasına ne demeli.. bir de rüyamda mı gördüm, yaşadım mı yoksa sadece hayalini mi kurmuştum acaba reyonu var bunlar en fecisi..!

dünyada 10bininci gününü kutlayan kaç insan vardır bilemiyorum ama onlardan birisi olduğum için mutluyum, ve bugünün herhangi bir doğumgünümden cok daha anlamlı olduğunu düşünüyorum :)

1 yorum:

Burçin Çobanoğlu dedi ki...

onyuzbin baloncuk yuttum
benim baloncuklarıda bi hesaplaaa!